Monday, February 21, 2011

Abah , iloveyou :'(

Salam alaik ya akhi wa ukhti :)

Em tengok title mestila pasal ayah tersayangla kan,sebab takkan pasal boyfriend pulak kan?* ada ke orang paggil boyfriend dia abah ? pa pernah la aku dengar.HAHA

Okay okay back to our storyy , actually mood untuk tulis entry ni sangat sangat la sedih dan bersama airmata.Em ibarat salji yang berguguran time musim sejuk,Laju je kan?Macam tu jugaklaa airmata aku.Ya Allah, hati aku milikMu ya Allah , hanya Kau yang ketahui hatiku ini kerna Kau Maha Mengetahui.Jadi Ya Allah kau kuatkan lah hati ku ini untukmenerma segala ini dngan redha.Ameen.

Actually benda ni dah lama nak post tapi post kat sini tapi post kat blog lain pulak.So rasanya kalau yang bukan my classmate memang tak tahulaa kan.Haritu seminnggu before raya cina my abah dikejarkan ke hospital sebab sakit jantung.Yang kali ni punya memang tak beragakla kan,sebab memang mengejutkan satu family sebab before tu abah ada jugak sakit tapi kena virus kencing tikus,then tup tup haa peristiwa lima tahun lalu kembali berulang , My Abah kena heart attacked.Dah la time tuu aku orang paling lambat tahu.Haa tu pun sebab angah tercinta bagitahu, ni conversationnyaa ;

Angah : kakak kakak * sambil menolak nolak bahu ku mengejutkan ku bangun . Jom
bangun,siap , angah hantar pergi kerja.


Fatin : Em ye jap.eh sekarang baru 7.30 awal lagi la ngah.akak masuk pukul 10. * time ni
PMS so bangun lambatla.


Angah : Alaaa.kita pergila jalan jalan dulu.bangunla.


Fatin : Isy angah ni agak agak la nak jogging pun esok esok ke ?Haish,dah dah jangan kacau
la orang nak tidur * dengan nada yang sangat menyampah.


Angah : Kak bangunlaa,kita pergi HUKM.


Fatin : HUKM??buat apaa?* terkejut gilaa.


Angah : Tengok abah.

Sejurus kemudian * skema gilaa.HAHA.Emm terus ambik tuala mandi,siap siap naik kereta pergi HUKM , dalam kereta tanya angah, dia kata abah kembung kembung , terus bawak pergi hospital.uwaaaaaaa gila sedih aku boleh sedap sedap tidur abah dah pergi hospital.korang tahu sepanjang dalam kereta bagai nak gila aku fikir and berzikir.takutt wooo, Jantung tuu.bukan demam biasa.

Huh memang berdebar gilaala kan that time.Em abah kena warded adala dalam seminggu , so within that time memang aku nampak la kan kesolehahan ibuku ini sebagai isteri ,yela my mum memang tak pernah jemu jemu nak melawat abah evryday masak everyday.Em sepanjang abah kat hospital , My Mum tak pernah tinggal abah even kalau tu bukan waktu melawat , sanggup tu bawak tikar duduk bersila kat luar tungu time melawat , sebab kalau weekdays waktu visit dari 12.30-2.00, and 4.30m- 7.00 kalau weekend 12.30-7.00 , Bayang kanla apa My Mum rasa dahla along nak kahwin abah masuk hospital.Huh. memang pengorbanan besarla kan. Patutla mak mak kita ni meradang kan kalau cik ayah nak kahwin lain?Pengorbanan seorang isteri memang sangat besar.Yang aku pulak , habis kerja terus gerak pergi hospital.Macam tu la rutin aku.

Setelah seminggu beradu di katil hospital and bermanja dengan segala syringe, Abah boleh balik.Weheeee,memang hapy gilaa la kan.Then start la all the preparation for my along's wedding secara besar-besaran tapi ntahlaa tak tahu la kenapa wedding my along ni macam hambar je sampai My Along kata dia macam tak semangat je nak kahwin rasa macam ada benda nak berlaku.

Tup tup tapp!Memang punn , okay malam yang paling penting ntuk pasangan pengantin * haa korang jangan fikir lain eyy?.iaitu malam nikah.My abah was attacked that time.Time tu My Abah jadi jurunikah untuk along sebab tu memang impian nak nikahkan semua anak anak dia,then right after saksi kata 'SETUJU, SETUJU,SETUJU' Abah terus pusing belakang and panggil My Abang ajak pergi toilet ,time kat toilet tu abah kata dia macam nak rebah and peluh pun dah penuh kat dahi* orang kedah kata peluh bercerau . And tak lama lepastu My Abang datang kat kitorang adik beradik ni bagitahu nak balik,them My Mum pun kata okay,

And sementara menunggu My New Abang Ipar solat sunat ,My Mum dapat phone call kata abah kena pergi hospital.Apa lagi kan?Terus bangunla kitorang ni keluar and start kereta terus meluru pegi hospital.Before tu ada bagitahu along kitorang nak keluar , tapi dia tak dengar kot sebab bising, tapi memang sedih gila la kan dia bila time upacara batal air sembahyang tu pusing pusing belakang tengok family kitorang semua takde.and Korang , just imagine , time korang bersanding ayah korang takde untuk tepung tawar and ayah korang actually tengah berperang dengan penyakit dekat hospital.can you imagine what actually inside my sister's heart, and lagi satu orang keep tanya 'eh ayah mana?' imaginelaa korang apa aku rasa.At first aku macam taknak fikir tau tapi then suddenly aku nampak angah and adik menggugurkan airmata merekan,aku terus lembik wei.Hmmmmph.

And lagi satu , abah kena buat operation bypass ,kalau nak tahu pengalaman orang yang pernah buat tekan sini , emmm takutnyaaa aku .Em tadi pergi melawat abah and abah bagitahu yang hari rabu nantione family kena jumpa doktor surgery tu untuk dia bagitahu kitorang semua pasal operation ni .the risk laa and all that stuff , aku dengan My Angah kalau boleh taknak dengar.Hmmmph taaaakut. :'( , tapi takpelaa sekarang ni apa aku buat just doa doa doa and tawakkal.innallah maa sobirin kan korang ? , Korang , satu aku mintak supaya korang dapat doakan ayah akuu eyy.Korang baik kan?heee :)

Lastlyy , sampai sini jelaa,rasa macam dah panjang sangat ni ,yelaa kan kat sini jela yang aku nak luah , sebab takkan nak luah dekat my siblingskan?Kalau dah luar tu mesti nangis macam sekarang ni ,takkan nak nagis depan diorang,diorang pun tak kuat , lagi lagi My Mum , So kat sini je la aku nak kongsi apa aku rasa.Em cuma korang , aku nak mintak sesuatu boleh ? im really hoping that all of you will understand my situation , mana yang aku tak contact or text or fb-ing and phone tu sorrrry sangat.Aku tahu korang sangat memahami ,AND thats why ILOVEYOU ALL :D

p/s ; Bukan untuk meminta simpati tetapi meluah kan apa yang terbuku di kalbu '_____'

With tears,
fatin amirah

2 comments:

  1. aten, sbar eh. nway,abah ko kat hsptl mane?
    take care <3

    ReplyDelete
  2. oh thanks thanks iera :,( .Em ayah aku dekat HUKM.

    ReplyDelete